Het doelenbord

Onze school is erg druk bezig met "The leader in Me" van Covey. We hebben twee studiedagen gehad hierover en vandaag kreeg ik het leuke nieuws dat ik lid ben van het "lighthouse team".  Dat vind ik echt heel leuk, mijn IB opleiding toch inzetten om de rest van het team te begeleiden bij het invoeren van de elementen uit "the leader in me"

Een van de elementen uit "the leader in Me"  is het stellen van doelen voor je kinderen. We willen daardoor in elke groep gaan werken met een doelen bord: een deel van je bord dat je gebruikt om de doelen van de les visueel te maken, maar ook bijvoorbeeld een weekdoel te stellen.
Ikzelf had hier erg veel moeite mee in het begin, omdat het niveau van mijn groep erg laag is. Ik dacht dat de kinderen er niets aan zouden hebben en het kwam er maar niet van om erover na te denken hoe ik het wilde hebben. Er is op school nog niet echt een lijn in en ieder doet het op zijn/ haar eigen manier. Ik ben op Pinterest gaan rondkijken, bij collega's in de klas gaan kijken en ben dit weekend er maar eens voor gaan zitten. Ik hou van kleur en ik heb me laten inspireren door de website van "the leader in me"' en dit is het resultaat:
Ik ben nog niet helemaal tevreden over het afplakken, ik had alleen nog maar bruine en grijze tape, maar het idee werkt erg goed. Ik merk dat het niet alleen voor de kinderen werkt, de helft van mijn groep kan het niet lezen, maar ik benoem ze elke ochtend voor we beginnen, en voor elke les loop ik naar het doelen bord en bespreek het doel van de les nog eens. Het is dus eigenlijk supergoed voor mijzelf, omdat ik nu echt ook over het doel van de les ga nadenken, en het actief blijf benoemen. Alle plaatjes voor het bord staan in PDF bestanden en kun je downloaden en gebruiken als je ze leuk vind!

kopje doelenbord
deel 1
verkeer en wereldorientatie
begrijpend lezen en muziek

Reacties